Piata berii continua trendul descendent
Bucuresti, 8 Septembrie 2010 – Consumul de bere din România a scăzut cu aproximativ 11% în primul semestru al acestui an, faţă de perioada similară a anului trecut, întregul sector al berii înregistrând acum un volum de 8 milioane hl.
Membrii Asociaţiei “Berarii României” – Bergenbier, Heineken România, Romaqua Group, United Romanian Breweries şi Ursus Breweries – au vândut 7,4 mil hl de bere în prima jumătate a lui 2010, ceea ce înseamnă o scădere de aproximativ 11% faţă de primul semestru al lui 2009, când volumul vânzărilor însuma 8,3 mil hl bere.
Criza economică generală a afectat şi piaţa berii din România şi a determinat schimbări ale obiceiurilor de consum ale românilor, o parte dintre aceştia ieşind mai puţin în oraş, alegând varianta consumului acasă.”Românii au continuat şi în acest an să aibă un comportament de consum conservator, perspectiva adâncirii recesiunii economice punând şi mai multă presiune pe bugetele personale. Cu toate acestea, este cert că românii iubesc berea, iar producătorii din România au demonstrat până acum că au făcut eforturi susţinute, prin investiţii puternice şi contribuţii către bugetul statului, pentru a menţine acest sector la standarde înalte şi a îndeplini cât mai bine exigenţele consumatorilor”, a declarat dl. Jan Derck van Karnebeek, Preşedintele Asociaţiei „Berarii României”.
Cât priveşte factorul meteorologic, primul semestru nu a fost nici el favorabil consumului de bere, vremea fiind în general mai rece şi ploioasă.
„Este greu de apreciat în acest moment cum va evolua sectorul berii până la finele anului. Pe lângă obiectivele de menţinere a sectorului, vom continua promovarea culturii berii în România, precum şi educarea consumatorilor privind consumul responsabil de bere”, a adăugat Preşedintele.
Background: Piaţa berii din România a scăzut anul trecut cu 13%, revenind la cifrele înregistrate în 2006, adica la un volum de 17,6 mil hl. Cu toate acestea, membrii Asociaţiei “Berarii României” au investit 105 milioane de euro în 2009, într-un an în care investiţiile totale nete în economia naţională au scăzut foarte mult.