Berarii României susțin redeschiderea restaurantelor
Propunerea Asociației Berarii României se bazează pe măsuri practice, printre care:
1. Măsuri de distanțare socială
· Fără contact fizic între clienți, angajați și furnizori
· Clienții stau așezați la masă (nu în picioare). Maxim 4 clienți la fiecare masă și separate spațiile dintre mese.
· Plexiglasul sau alte forme de separare a spațiilor ar trebui plasate la casele de marcat și între aleile de circulație și mese, atunci când nu este posibilă asigurarea distanțării sociale, așa cum este ea definită de autorități.
· Ar trebui să existe alei de circulație fixe și clar marcate, în afara și în interiorul locațiilor.
· Toate deplasările din cadrul locației ar trebui limitate.
· Regula generală ar trebui să fie ca, indiferent de momentul din zi, un singur furnizor utilizează aceeași intrare.
· Furnizorii livrează la ușă, iar retururile sunt pregătite tot la ușă pentru preluare.
2. Respectarea măsurilor de igienă stabilite de autorități. Protecția angajaților & consumatorilor este prioritatea Nr.1
· Înainte de redeschidere, recomandăm ca angajații să urmeze o pregătire specifică (training) obligatorie. Aceasta va include prezentarea clară a regulilor privind distanțarea socială, a măsurilor sanitare, modalitatea de preluare a comenzilor clienților, curățarea spațiilor de lucru, a tacâmurilor și mobilierului.
· Personalul respectă regulile de utilizare a echipamentului de protecție, coform instrucțiunilor Guvernului.
· Disponibilitatea gelului dezinfectant pe mese, în toalete, bucătării și în spatele barului.
· Acoperirea clanțelor de uși cu materiale igienice de protecție. Prosoape de hârtie disponibile la toaletă.
· Angajații și clienții care prezintă simptome de Covid-19 trebuie să rămână acasă, conform recomandărilor.
· Recomandăm scanarea temperaturii angajaților, înainte de intrarea lor în tură, cu respectarea regulilor de confidențialitate.
· Recomandăm plasarea comenzilor prin mobil sau prin dispozitive de afișarea meniului general (fără Menu fix).
· Fără ustensile fixe pe masă (de ex. meniu, sare, piper)
· Încurajăm plățile fără numerar.
3. Rezervările sunt necesare pentru a permite o redeschidere sigură și a asigura respectarea distanțării sociale
· Numele, numărul de telefon/e-mailul sunt necesare pentru a permite o comunicare ușoară.
· Comunicarea clară referitoare la ora de sosire și principiile de siguranță ce trebuie respectate sunt esențiale.
· Sistemul de rezervare va permite oficialilor din domeniul sănătății să contacteze consumatorii care ar fi putut fi expuși, asigurându-se respectarea regulilor de confidențialitate.
· Sistemul de rezervare va facilita controlul timpilor de așteptare și al aleilor de circulație în exterior și interior pentru a minimiza circulația persoanelor.