Investiţii mari pentru o piaţă puternică şi responsabilă
Membrii Asociaţiei “Berarii României” – Heineken România, InBev România, United Romanian Breweries Bereprod şi URSUS Breweries – au investit în facilităţile de producţie 766 de milioane de euro de la intrarea pe piaţa din România, contribuind numai în 2007 cu 264 de milioane de euro la bugetul de stat.
Astfel, piaţa berii a ajuns anul trecut la 19,4 mil hl, în timp ce membrii Asociaţiei au vândut 15.15 mil hl de bere în 2007, cu peste 20% faţă de 2006.
Cu toate că volumele vânzărilor au păstrat trendul ascendent, piaţa înregistrează o uşoară încetinire a ritmului de creştere: în 2006 piaţa era cu 16,4% mai mare faţă de cea din 2005, iar anul trecut cu 9,6% faţă de anul precedent.
“Rămânem promotorii unei industrii cu facilităţi de producţie la standarde de calitate europene, într-un cadru de concurenţă loială.
Cât despre preferinţele românilor pentru diverse tipuri de ambalaje, PET-ul a cunoscut o temperare a ritmului exploziv de creştere din ultimii ani, ajungând la o cotă de piaţă de 45,6%. Sticla a înregistrat o pondere de 40,5%, în timp ce can-ul a crescut faţă de anul precedent deţinând 10,4% din preferinţe. Berea la draft a avut o pondere de 3,5% în 2007.
Consumul de bere pe cap de locuitor este acum de 89 de litri în România, faţă de 81 cât a fost în 2006. Conform statisticilor furnizate de Berarii Europei, în 2006, un ceh consuma 160 de litri de bere pe an, un neamţ 116 l, un austriac sau un luxemburghez 108 l, un englez 92 l şi un belgian 98 l.
Fondată în decembrie 2004, Asociaţia „Berarii României” este cea mai mare organizaţie de profil din ţara noastră, acoperind 80% din industria berii din România. Principala misiune a organizaţiei este dezvoltarea unei industrii puternice şi responsabile. Având un puternic simţ al responsabilităţii sociale, membrii Asociaţia „Berarii României” desfăşoară proiecte sociale de amploare la nivel naţional. Unul dintre acestea este programul binecunoscut în randul liceenilor, „Alcoolul nu te face mare”, realizat cu sprijinul Ministerului Educaţiei şi Cercetării şi al Inspectoratului General al Poliţiei Române. Începând cu februarie 2008, membrii Asociaţiei au demarat o campanie de responsabilizare a şoferilor privind riscurile de a conduce după ce au băut, în parteneriat cu Poliţia Rutieră şi Consiliul Naţional al Audiovizualului.