„Realitatea se schimba cand conduci baut”
Direcţia Poliţiei Rutiere din cadrul Inspectoratului General al Poliţiei Române, Consiliul Naţional al Audiovizualului şi Asociaţia “Berarii României” anunţă demararea campaniei sociale de educare a conducătorilor auto în sensul responsabilizării acestora de a nu conduce sub influenţa alcoolului. Această campanie se va desfăşura sub genericul „Realitatea se schimbă când conduci băut”.
Campania se adresează în special şoferilor între 18 şi 35 de ani din zonele urbane, persoane independente, sociabile şi cu un ritm de viaţă alert.
“Asociaţia Berarii României şi-a propus, încă de la înfiinţare, să acţioneze responsabil faţă de consumatorii de bere din România, promovând consumul cu moderaţie al unor beri de calitate. Iniţierea aceastei campanii de către Berarii României demonstrează angajamentul nostru social şi preocuparea pentru un consum responsabil. Ne dorim ca această campanie să contribuie în special la prevenirea accidentelor”, a declarat dl. Mihai Ghyka, preşedintele Asociaţiei Berarii României.
Numai anul trecut, în perioada ianuarie – octombrie, numărul de accidente rutiere produse pe fondul consumului de alcool a fost de 390, aplicându-se peste 20.000 de sancţiuni şoferilor depistaţi sub influenţa alcoolului. „A conduce după ce ai băut un pahar cu alcool îţi poate schimba atât ţie, cât şi altora, radical cursul vieţii. Este o campanie la sfârşitul căreia ne dorim să constatăm că numărul accidentelor de circulaţie produse pe fondul consumului de alcool a scăzut. În acest mod vom putea afirma că am contribuit la educaţia rutieră a conducătorilor auto, că am avut succes şi, cel mai important, că am salvat vieţi”, a declarat dl. comisar şef Theodor Gino Bosman, director adjunct al Direcţiei Politiei Rutiere. Conform legislaţiei rutiere, în România se înregistrează toleranţa zero pentru alcool la volan.
Proiectul se va desfăşura timp de 3 ani, începând cu februarie 2008 şi reprezintă prima iniţiativă pe termen mediu-lung. Prima etapă, care se va derula până la finele anului, se va concentra pe creşterea gradului de conştientizare a efectelor alcoolului asupra abilităţilor de a şofa. „Spoturile radio şi TV sunt construite pe ideea că o experienţă plăcută poate deveni îngrozitoare atunci când conduci băut. Este în primul rând o campanie educativă menită să responsabilizeze conducătorii auto şi să reducă numărul accidentelor cauzate de consumul de alcool”, a spus dl. Attila Gasparik, vicepreşedintele CNA.
„Realitatea se schimbă când conduci băut” este o campanie susţinută şi avizată de Ministerul Sănătăţii şi Familiei.