După primele şase luni ale anului 2011, volumul pieţei berii din România se menţine la nivelul anului precedent
Consumul de bere din România înregistrat pentru primul semestru al anului 2011 s-a menţinut la acelaşi nivel atins în perioada similară a anului trecut, de 8 milioane hl.
Volumul de vânzări înregistrat în prima jumătate a anului în curs de membrii Asociaţiei “Berarii României” – Bergenbier, Heineken România, Romaqua Group, United Romanian Breweries şi Ursus Breweries – a păstrat, de asemenea, acelaşi nivel atins în primul semestru al anului 2010, de 7,4 milioane hl.
”Menţinerea consumului de bere în primele şase luni ale lui 2011 la volumul înregistrat în aceeaşi perioadă a anului trecut este rezultatul unui cumul de factori care a reuşit să ţină sub control declinul resimţit la nivel de piaţă. În urma unei analize atente a factorilor care au contribuit la obţinerea acestor rezultate, doresc să menţionez strategiile producatorilor de bere adaptate deopotrivă noului comportament al consumatorului şi ocaziilor de consum diferite, comunicarea constantă şi, nu în ultimul rând, odată cu diminuarea efectelor crizei financiare, o revenire a obiceiurilor de achiziţie şi consum ale românilor”, a declarat dl. Hezy Ovadia, Preşedintele Asociaţiei “Berarii României”.
În prezent, 99% din cantitatea de bere consumată în România este asigurată din producţia internă, industria berii generând în total un număr de 96.400 locuri de muncă, atât în unităţile de producţie, cât şi în sectoare adiacente precum retail, industrie ospitalieră, furnizori şi distribuitori.
“O estimare a evoluţiei pieţei până la finalul acestui an este dificil de făcut având în vedere evoluţii anterioare imprevizibile ale pieţei, dar sunt încrezător că au fost create toate premisele pentru a se asigura o evoluţie superioară rezultatelor înregistrate la nivel de piaţă în ultimii doi ani”, a adăugat dl. Constantin Bratu, Director general al Asociaţiei „Berarii României”.
Despre piaţa berii din România
Climatul economic instabil al anului 2010 a condus la o diminuare cu 3,5% a pieţei berii din România faţă de anul precedent, volumul total al acesteia atingând 17 milioane hectolitri. În ultimii doi ani, piaţa berii a scăzut cu 16% comparativ cu 2008, anul în care vânzările de bere în volum au atins o cotă maximă de 20,2 mililoane hectolitri.
Consumul de bere pe cap de locuitor în 2010 a înregistrat o valoare de 78 litri, continuând trendul descendent început în 2009 şi dovedind faptul că evoluţia economică negativă i-a afectat pe consumatori modificându-le obiceiurile de consum.
La nivelul anului 2010, preferinţele consumatorilor în ceea ce priveşte ambalajul au fost: PET 49.3%, sticlă 31.7%, doză 16% şi draught 3%.
Despre Asociaţia “Berarii României”
Asociaţia “Berarii României” a fost înfiinţată în 2004. Membrii actuali sunt cinci dintre cei mai mari producători de bere din România: Bergenbier, Heineken Romania, Romaqua Group, United Romanian Breweries şi Ursus Breweries, cărora li s-au alăturat, începând cu 2011, cei mai importanţi producători de hamei şi malţ: Asociația Producătorilor de Hamei din România şi Soufflet Malt România.
Cele cinci companii membre ale Asociaţiei “Berarii României” au produs la nivelul anului 2010 un volum de 15,3 milioane hectolitri de bere. În cadrul celor 10 fabrici de bere la nivel naţional, membrii Asociaţiei cumulează un număr de peste 4.100 de locuri de muncă.
Producătorii de bere membri ai Asociaţiei “Berarii României” în ciuda contextului dificil, au investit 51 milioane euro în 2010, iar contribuţia acestora la bugetul de stat prin intermediul diferitelor taxe (accize, TVA, taxe legate de personal şi contribuţiile la asigurărilor sociale) a atins 270 milioane euro, tot în 2010, în creştere cu 7 milioane euro faţă de 2009.
Din ianuarie 2008, organizaţia este membră a Asociaţiei Berarii Europei, considerată vocea industriei europene a berii în faţa diferitelor instituţii şi organizaţii internaţionale. Fondată în 1958, la Bruxelles, organizaţia are astăzi 27 de membri şi reprezintă interesele a aproximativ 4.000 de producători din industria berii din Europa. Mai mult, Asociaţia Berarii Europei reprezintă şi apără interesele a peste 2,5 milioane de oameni care datorează locurile de muncă producţiei şi vânzării berii.