Piața berii a avut în 2015 un trend pozitiv, cu o creștere în volum de 6,5%
București, 5 aprilie 2016: Asociația Berarii României anunță evoluția pieței berii la nivelul anului 2015:
- Volumul pieţei berii a atins 15,8 milioane hl în 2015, în creștere cu 6,5% față de cel înregistrat anul precedent
- Nivelul consumului pe cap de locuitor a urcat la 80 l în 2015, de la 74 l
“Contextul favorabil creat la nivelul întregii țări anul trecut, printr-o evoluție pozitivă a indicatorilor economici ai României, și-a pus indiscutabil amprenta asupra vieții de zi cu zi a românilor, implicit asupra deciziilor lor de consum. Astfel, mai mulți români au ales să savureze o bere în momentele plăcute petrecute alături de cei dragi. După un prim semestru 2015 care ne indica o evoluție pozitivă a pieței, rezultatele finalului de an ne-au confirmat așteptările.”, a declarat Igor Tikhonov, Președinte Asociația Berarii României.
Producția de bere rămâne unul dintre factorii importanți în generarea creșterii economice la nivelul României, în special datorită caracterului său național: peste 97% din berea consumată în România este produsă local, iar peste 70% din materiile prime agricole folosite pentru producerea berii provin chiar din România. Ca o consecință imediată a acestui fapt, la nivelul întregii țări, sectorul berii generează, direct și indirect, peste 84.900 locuri de muncă.
“Anul trecut a constituit o baza solidă pentru piața berii. Sperăm ca aceasta să permită sectorului berii să aibă în continuare o contribuție susținută la economia României. Berea trebuie sa rămână un element cheie, atât în generarea de creștere economică, cât și în completarea momentelor plăcute pe care le petrecem alături de cei dragi.”, a adăugat Constantin Bratu, Director general Asociația Berarii României.
Piața berii în 2015
- Investiții: eforturile investiționale ale membrilor Asociației au fost aproape constante de-a lungul timpului, în 2015 acestea ridicându-se la 55,5 milioane Euro. Până în prezent, investițiile cumulate realizate de membrii Asociației au atins un total de 1,35 miliarde Euro.
- Importuri: în 2015, importurile au scăzut cu 0,1 milioane Hl față de 2014, atingând 0,35 milioane Hl, astfel menținându-se la nivelul de sub 3% din piață.
- Exporturi: în ceea ce privește exporturile, acestea au înregistrat o ușoară creștere, de 0,2 milioane Hl față de anul anterior, atingând 0,5 milioane Hl.
- Număr de angajați: numărul de angajați ai companiilor producătoare de bere membre ale Asociației a rămas la un nivel aproximativ constant față de anul anterior, în 2015 atingând 3.700.
Despre Asociația Berarii României
Cu o istorie de peste un deceniu, Asociația Berarii României reprezintă un veritabil simbol al sectorului berii de la noi din țară.În cei doisprezece ani de existență, Asociația Berarii României s-a impus atât la nivel local, cât şi internaţional, ca o voce comună a membrilor săi, reușind să transmită mediului de afaceri, consumatorilor și instituţiilor statului, valorile care îi guvernează deopotrivă.
Membrii săi actuali sunt importanți producători de bere din România: BERGENBIER SA, HEINEKEN România, UNITED ROMANIAN BREWERIES BEREPROD, URSUS BREWERIES și MARTENS, alături de microberăria CLINICA DE BERE. Împreună, cei șase producători furnizează peste 80% din cantitatea de bere consumată în România. Totodată, din Asociație fac parte și reprezentanți ai producătorilor de materii prime: SOUFFLET MALT ROMANIA și ASOCIAȚIA PRODUCĂTORILOR DE HAMEI.
Cele șase companii membre ale Asociației asigură aproximativ 3.700 de locuri de muncă în cadrul celor douăsprezece fabrici de bere, dintre care două microberării. Unitățile de producție ale membrilor Asociației sunt situate în Ploieşti, Constanța, Craiova, Miercurea Ciuc, Târgu-Mureş, Pantelimon, Timişoara, Buzău, Braşov și Galați, iar cele două microberării sunt situate în Cluj-Napoca și Timișoara.
Începând cu anul 2008 Asociația Berarii României a devenit parte a marii familii a producătorilor de bere europeni, reprezentați prin organizația Berarii Europei, fondată în 1958, la Bruxelles. Membrii actuali sunt asociațiile naționale ale berarilor din statelor UE, alături de Norvegia, Elveția și Turcia. Organizaţia reprezintă interesele a peste 6.500 de producători de bere din Europa în faţa diferitelor instituţii şi organizaţii internaţionale. Mai mult, Berarii Europei reprezintă şi apără interesele a 2,3 milioane de oameni care au locuri de muncă datorită producţiei şi vânzării berii.