Ardelenii beau bere și pe terase, și acasă
Doi din trei ardeleni beau bere când se întâlnesc pe terase cu prietenii și o preferă pentru proprietatea sa de a hidrata organismul – studiu GfK România
Cluj-Napoca, 21 mai 2013. Berea este nelipsită de pe mesele ardelenilor, fie că se întâlnesc cu prietenii în oraș sau își petrec timpul liber acasă, în familie, relevă un studiu efectuat de compania de cercetare de piață GfK România la solicitarea Asociației Berarii României. Potrivit acestuia, când ajung pe o terasă, ardelenii adulți consumă bere într-un procentaj covârșitor – 70%. Berea se bea și acasă, împreună cu ceilalți adulți în familie – 1 din 2 ardeleni consumatori de bere o aleg pentru relaxarea de acasă după o zi de muncă.
“Rezultatele acestui studiu confirmă încă o dată faptul că berea este un produs bine integrat stilului de viață modern al românilor, un adevărat liant social; spiritul său convivial completează perfect momentele pe care le petrecem alături de familie și prieteni.”, a declarat Constantin Bratu, director general Asociația Berarii României.
Potrivit acestui studiu, berea ocupă un loc important în topul produselor consumate de ardeleni în timpul verii: 40% din iubitorii de bere au declarat că aceasta nu le lipsește din frigider în sezonul cald.
Doi din trei ardeleni consumatori de bere o apreciază pentru proprietatea sa de a hidrata organismul și tot atâția cred că berea însoțește cel mai bine întâlnirile cu prietenii. În plus, peste 70% din ardelenii care iubesc berea cred că un consum moderat de bere poate preveni apariția pietrelor la rinichi.
Aproape o treime din consumatorii ardeleni de bere o preferă pentru că este fabricată din ingrediente naturale, iar un sfert cred că berea poate fi considerată o sursă naturală de vitamine de tip B.
Studiul a fost efectuat pe un eşantion reprezentativ la nivel naţional, de 1.024 persoane, bărbaţi şi femei, cu vârsta peste 18 ani, iar perioada în care s-a derulat studiul a fost mai – iunie 2012. Rezultatele studiului sunt reprezentative la nivel naţional pentru populaţia României cu vârsta peste 18 ani.
Despre Asociaţia Berarii României
Înființată în anul 2004, Asociaţia Berarii României a reușit ca în cei aproape zece ani de existență să se impună atât la nivel intern, cât şi european ca o voce comună a membrilor săi, reușind să transmită mediului de afaceri, consumatorilor și instituţiilor statului valorile care îi guvernează deopotrivă.
Înțelegând rolul unei organizații sectoriale în context economic și social, Asociația Berarii României și-a asumat odată cu înființarea misiunea de a promova şi dezvolta o cultură a berii în România, un mediu de afaceri sănătos în cadrul sectorului său de activitate și o industrie a berii responsabilă. Rezultat al unei viziuni corecte asupra a ceea ce reprezintă industria berii, Asociaţia Berarii Romaniei a reușit de-a lungul timpului să aducă în rândul membrilor săi nu doar companii producătoare, ci și-a deschis larg porțile și pentru a-i primi pe cei mai importanți furnizori la nivel național de materii prime specifice fabricării berii, hamei și malţ.
Astfel, în rândul membrilor săi actuali se numără cinci dintre cei mai mari producători de bere care activează pe piaţa din România: BERGENBIER, HEINEKEN ROMÂNIA, ROMAQUA GROUP, URSUS BREWERIES ŞI UNITED ROMANIAN BREWERIES BEREPROD, cărora li s-a alăturat și mini-berăria CLINICA DE BERE. Împreună, cei șase producători furnizează peste 90% din cantitatea de bere consumată în România. Pentru a reflecta cât mai fidel lanțul de producție a berii, din Asociație fac parte în prezent și producătorii de materii prime, ASOCIAŢIA PRODUCĂTORILOR DE HAMEI ŞI SOUFFLET MALT ROMANIA.
Ca o consecinţă a misiunii sale în acord cu cea a ţărilor din spaţiul Uniunii Europene, începând din ianuarie 2008, Asociația a devenit membră a Berarilor Europei, organizaţie considerată reprezentantul industriei europene a berii în faţa diferitelor instituţii şi organizaţii internaţionale. Fondată în 1958, la Bruxelles, organizaţia are astăzi 27 de membri şi reprezintă interesele a aproximativ 4.000 de producători din industria berii din Europa. Mai mult, Berarii Europei reprezintă şi apără interesele a peste două milioane de oameni care își datorează locurile de muncă producţiei şi vânzării berii.