Asociaţia „Berarii României“ are un nou preşedinte
Bucureşti, 10 iunie 2011: Hezy Ovadia este noul preşedinte al Asociaţiei „Berarii României”. Preşedinte al URBB începând din ianuarie 2011, Hezy Ovadia preia conducerea Asociaţiei de la Jan Derck van Karnebeek, Managing Director al Heineken Romania, care a deţinut această funcţie începând din martie 2010.
„Este o onoare şi un privilegiu pentru mine poziţia de preşedinte al Asociaţiei “Berarii României”, o poziţie care îmi oferă oportunitatea de a continua proiectele iniţiate cu succes de predecesorii mei. Reunind cinci dintre cei mai importanţi producători de bere din România şi reprezentanţii a două industrii a materiilor prime necesare fabricării berii – malţ şi hamei, Asociaţia este deopotrivă vocea unui important sector al economiei, având în vedere faptul că potrivit ultimelor statistici 99% din cantitatea de bere consumată în România este produsă intern, şi a unui produs cu o îndelungată tradiţie în stilul de viaţă al românilor”, a declarat dl. Hezy Ovadia, preşedinte al Asociaţiei „Berarii României”.
Cu o experienţă managerială de 19 ani în cadrul mai multor companii de FMCG, Hezy Ovadia deţine un MBA obţinut la Tel Aviv University şi a făcut parte din consiliul de administraţie al Tuborg Romania.
“Sunt bucuros să salut numirea d-lui Ovadia în funcţia de preşedinte al Asociaţiei “Berarii României”. Este o onoare pentru mine să avem ocazia să continuăm împreună fascinanta călătorie a promovării culturii berii în România”, a declarat dl. Constantin Bratu, Director General al Asociaţiei “Berarii României”.
Consumată cu moderaţie, berea înseamnă bucurie şi fericire
Fidelă obiectivului de a educa piaţa, Asociaţia “Berarii României” continuă pentru cel de-al doilea an consecutiv campania Cultura Berii.
Lansată în anul 2010, campania presupune trei componente: seria de spoturi “Românii iubesc berea” care evidenţiază faptul că momentele plăcute din viaţă merg bine cu o bere, componenta de relaţii publice menită să asigure o transmitere susţinută şi targetată a tuturor mesajelor cheie, iar cea de-a treia, foarte importantă pentru producători, este componenta de responsabilizare a consumatorilor, reprezentată prin programele educaţionale de promovare a unui consum moderat de bere doar pentru adulţi şi campania “Designated driver”.
Cele trei componente sunt promotoarele aceloraşi mesaje: consumată cu moderaţie, berea oferă un gust minunat şi o experienţă plăcută consumatorilor; berea este parte a unui stil de viaţă modern şi sănătos; fabricată din ingrediente naturale, berea oferă beneficii reale.
“Berea este o băutură plăcută şi reconfortantă care însoţeşte multe dintre momentele de interacţiune socială. Când este consumată cu moderaţie – aşa cum este cazul majorităţii consumatorilor – berea poate face parte dintr-un stil de viaţă echilibrat şi sănătos. Mai mult, pretutindeni în Europa berea este asociată cu convivialitatea. Acest lucru este poate şi mai adevărat în cazul românilor, al căror spirit latin îi îndeamnă la a-şi petrece timpul liber înconjuraţi de prieteni, ciocnind un pahar de bere.”, a declarat dl. Constantin Bratu, Director General al Asociaţiei.
99% din cantitatea de bere consumată în România este asigurată din producţia internă
Climatul economic instabil al anului 2010 a condus la o diminuare cu 3,5% a pieţei berii din România faţă de anul precedent, volumul total al acesteia atingând 17 milioane hectolitri. În ultimii doi ani, piaţa berii a scăzut cu 16% comparativ cu 2008, anul în care vânzările de bere în volum au atins o cotă maximă de 20,2 mililoane hectolitri.
Consumul de bere pe cap de locuitor în 2010 a înregistrat o valoare de 78 litri, continuând trendul descendent început în 2009 şi dovedind faptul că evoluţia economică negativă i-a afectat pe consumatori modificându-le obiceiurile de consum.
Producătorii de bere membri ai Asociaţiei „Berarii României” – Bergenbier, Heineken Romania, Romaqua Group, United Romanian Breweries şi Ursus Breweries – în ciuda contextului dificil, au investit 51 milioane euro anul trecut, iar contribuţia la bugetul de stat prin intermediul diferitelor taxe (accize, TVA, taxe legate de personal şi contribuţiile la asigurărilor sociale) au atins 270 milioane euro, în creştere cu 7 milioane euro faţă de 2009.
Preferinţele consumatorilor în ceea ce priveşte ambalajul s-au menţinut constante: PET-ul deţine o pondere de 49.3%, sticla de 31.7%, doza 16% iar draught-ul 3%.
Despre Asociaţia “Berarii României”
Asociaţia “Berarii României” a fost înfiinţată în 2004. Membrii actuali sunt cinci dintre cei mai mari producători de bere din România, cărora li s-au alăturat, începând din 2011, cei mai importanţi producători de hamei şi malţ, materia primă necesară pentru fabricarea berii.
Cele cinci companii membre ale Asociaţiei “Berarii României” au produs la nivelul anului 2010 un volum de 15,3 milioane hectolitri de bere. În cadrul celor 10 fabrici de bere situate în mai multe oraşe din ţară, membrii Asociaţiei oferă un număr de peste 4.100 de locuri de muncă. Industria berii generează în total un număr de 96.400 locuri de muncă, atât în unităţile de producţie, cât şi în sectoare adiacente precum retail, industrie ospitalieră, furnizori şi distribuitori.
Din ianuarie 2008, organizaţia este membră a Asociaţiei Berarii Europei, considerată vocea industriei europene a berii în faţa diferitelor instituţii şi organizaţii internaţionale. Fondată în 1958, la Bruxelles, organizaţia are astăzi 27 de membri şi reprezintă interesele a aproximativ 4.000 de producători din industria berii din Europa. Mai mult, Asociaţia Berarii Europei reprezintă şi apără interesele a peste 2,5 milioane de oameni care datorează locurile de muncă producţiei şi vânzării berii.