„Berarii Romaniei” au investit anul trecut peste 200 de milioane de euro
Membrii asociatiei „Berarii Romaniei”, producatorii Heineken Romania, InBev Romania, Romaqua Group, United Romanian Breweries Bereprod si URSUS Breweries au continuat anul trecut programul de investitii, acestea ridicandu-se la peste 200 milioane de euro. Investitia totala de la intrarea pe piata berii din Romania a membrilor asociatiei depaseste 950 milioane euro.
In 2008 piata berii a cunoscut o crestere de 4,1% vanzarile ajungand la 20.2 milioane de hl de bere. Din punct de vedere al ambalajului, segmentul care a inregistrat cea mai mare crestere este cel al dozei, in crestere cu 25% fata de anul 2007. Cu toate acestea, segmentul PET isi mentine pozitia de lider in preferintele consumatorilor cu o pondere de 46.5%, urmat de sticla cu o pondere de 37.5%.
Shachar Shaine, Presedinte Asociatia „Berarii Romaniei”: In 2008 piata berii a avut un trend ascendent, Romania intrand in top 10 al tarilor din Europa, cu o productie de peste 20 de milioane de hectolitri. Pentru 2009 estimam ca vanzarile de bere vor creste intr-un ritm mai lent.
Membrii asociatiei au contribuit in 2008 prin cei peste 6700 de angajati directi din cele 12 fabrici de bere din toata tara cu 272 de milione de euro la bugetul de stat.
Despre contributia membrilor la dezvoltarea comunitatii, Shachar Shaine a declarat: In 2009 vom continua sa ne concentram eforturile pentru a consolida reputatia industriei de bere pe piata romaneasca. In acelasi timp vom respecta interesele consumatorilor si vom promova consumul responsabil si moderat, investind in programe de responsabilitate sociala, fie ca este vorba de promovarea unui stil de viata echilibrat sau de educare a conducatorilor auto.
Anul trecut un roman a consumat in medie 93 de litri de bere, cu 4 litri mai mult decat in 2007, Romania numarandu-se printre primele 10 tari din Europa la consumul de bere pe cap de locuitor.
Cat priveste importurile, acestea s-au situat sub 2.5%, romanii consumand, cu preponderenta, brandurile din productia interna de bere.
Fondata in 2004, Asociatia „Berarii Romaniei” are in prezent cinci membri, Romaqua Group alaturandu-i-se la inceputul lui 2009, si este cea mai mare organizatie de profil din Romania acoperind peste 80% din industria berii. Asociatia are ca misiune promovarea si dezvoltarea unei industrii puternice si responsabile in Romania, concentrandu-se, de asemenea, pe educarea consumatorilor cu privire la beneficiile consumului responsabil de bere, promovarea competitiei loiale si sprijinirea intereselor comerciale ale membrilor ei. Din 2008 Asociatia „Berarii Romaniei” este membra a organizatiei „Berarii Europei”.