Berea este nelipsită din frigiderele românilor
STUDIU: 1 din 2 români care au consumat bere în ultima lună afirmă că aceasta nu îi lipseşte din frigider mai ales în timpul verii.
Bucureşti, 8 august 2012: Un studiu efectuat la solicitarea Asociaţiei Berarii României de către compania de cercetare de piaţă Gfk România a evidenţiat faptul că berea ocupă un loc important în topul produselor consumate de români în timpul verii, aproape jumătate – 46% -, consumând bere în ultima lună. Dintre aceştia, 49% susţin că berea nu le lipseşte din frigider mai ales pe perioada verii. Într-un clasament al produselor care nu lipsesc din frigider vara, berea se situează chiar înaintea unui produs popular în timpul sezonului cald cum este îngheţata.
Topul regiunilor indică faptul că pe primul loc din punct de vedere al persoanelor care au consumat în ultima lună bere se situează bucureştenii, ei afirmând în proporţie de 76% că aceasta nu le lipseşte din frigider mai ales pe perioada verii. Pe următorul loc în clasament se situează Muntenia, locuitorii acestei regiuni afirmând în proporţie de 58% că berea este nelipsită din frigidere, fiind urmaţi de locuitorii Olteniei, cu un procent de 56%. (datele se referă la persoane cu vârsta peste 18 ani care au consumat bere în ultima luna).
Studiul a fost efectuat pe un eşantion reprezentativ la nivel naţional, de 1.024 persoane, bărbaţi şi femei, cu vârsta peste 18 ani, iar perioada în care s-a derulat studiul a fost mai – iunie 2012. Rezultatele studiului sunt reprezentative la nivel naţional pentru populaţia României cu vârsta peste 18 ani.
Un consum moderat de bere poate avea efecte pozitive asupra organismului uman
Cu o istorie ce se pierde în negura vremurilor, berea este una dintre cele mai vechi şi mai populare băuturi produsă din ingrediente naturale şi care datorită gustului plăcut şi efectului său răcoritor face parte din dieta zilnică a multor români.
Berea nu îngraşă! Ţinând cont de toate varietăţile de bere (de la blondă la brună) berea cu alcool are în jur de 43 kcal la 100 ml, mai puţin decât alte băuturi alcoolice, iar cea fără alcool are doar 17 kcal la 100 ml.
Fiind o sursă naturală de antioxidanţi, siliciu şi fibre, berea consumată în cantităţi moderate poate ajuta la prevenţia osteoporezei şi poate împiedica formarea pietrelor la rinichi. De asemenea, studii arată că un consum ponderat de bere, în asociere cu un stil de viaţă echilbrat, poate creşte nivelul colesterolului bun (HDL), poate asigura o protecţie suplimentară împotriva bolilor cardiovasculare şi rehidrata organismul după efort fizic.
Sursa: „Efectele consumului moderat de bere” – compendiu al literaturii ştiinţifice, ediţia 2010
Despre Asociaţia Berarii României
Asociaţia Berarii României a fost înfiinţată în anul 2004, având misiunea de a promova şi dezvolta o industrie a berii responsabilă şi puternică în România.
Din dorinţa de a asigura un mediu de afaceri adecvat în sectorul producţiei de bere la nivel naţional, cinci dintre cele mai mari companii care activează pe piaţa din România sunt în prezent membre ale Asociaţiei: BERGENBIER, HEINEKEN România, ROMAQUA GROUP, URSUS BREWWERIES şi UNITED ROMANIAN BREWERIES. Împreună, cele cinci companii producătoare furnizează peste 90% din cantitatea de bere consumată în România. Acestora li s-au alăturat, începând din 2011, cei mai importanţi producători la nivel naţional de hamei şi malţ, materiile prime necesare pentru fabricarea berii: ASOCIAŢIA PRODUCĂTORILOR DE HAMEI şi SOUFFLET MALT ROMANIA, iar începând din acest an în rândul membrilor se numără şi microberăria CLINICA DE BERE, cu sediul în Timişoara
Din ianuarie 2008, organizaţia este membră a Asociaţiei Berarii Europei, considerată vocea industriei europene a berii în faţa diferitelor instituţii şi organizaţii internaţionale. Fondată în 1958, la Bruxelles, organizaţia are astăzi 27 de membri şi reprezintă interesele a aproximativ 4.000 de producători din industria berii din Europa. Mai mult, Asociaţia Berarii Europei reprezintă şi apără interesele a 2 milioane de oameni care datorează locurile de muncă producţiei şi vânzării berii.