Consumul de bere in Romania in 2005 a depasit asteptarile celor mai optimisti producatori
Bucuresti, 23 Martie 2006, – Consumul de bere in Romania in 2005 a depasit asteptarile celor mai optimisti producatori din domeniu: 15,2 milioane hectolitri. Asta inseamna ca daca am pune cap la cap sticlele de bere baute de romani anul trecut s-ar face un sir de doua ori mai lung decat distanta dintre Pamant si Luna, anunta Asociatia “Berarii Romaniei”.
Membrii asociatiei – Brau Union Romania, Interbrew Romania, United Romanian Breweries Bereprod Romania si Ursus Breweries – se mandresc cu o crestere a vanzarilor si a consumului de bere de 7,4% in 2005, mult peste cresterea medie a pietei (4,7%).
in schimb, in trimestrul III din 2005, cresterea a fost de 6,7%, “concluzia fiind ca de sarbatori, consumul s-a reorientat semnificativ catre bere”, dupa cum observa directorul general al asociatiei, dl. Constantin Bratu.
Cu toate acestea, media consumului de bere pe cap de locuitor in Romania este inca sub media celorlalte tari europene. Consumul de bere in Romania a ajuns la aproape 70 litri/cap de locuitor, iar media europeana oscileaza in jurul valorii de 80 litri, campioana absoluta fiind Cehia, cu peste 160 litri/cap de locuitor.
in ceea ce priveste preferintele romanilor pentru modalitatile de ambalare, situatia la finele lui 2005 marcheaza continuarea ofensivei PET-ului, ajungand la 31,4%, ceea ce semnaleaza o crestere de 43,5% fata de anul 2004. ” Romanii beau din ce in mai multa bere la PET, acest ambalaj conducand detasat fata de ambalajele clasice: sticla si cutia.” afirma dl. Bratu.
Berea la sticla, care este cu precadere vanduta in baruri, pub-uri, restaurante, reprezinta 54,5%. Berea la cutie reprezinta 7,8% din berea vanduta in 2005. Berea la halba vanduta in acelasi an reprezinta 6,3%, respectiv aproximativ 1 milion de hectolitri de bere.
Asociatia „Berarii Romaniei” este formata din cei mai importanti producatori de bere din Romania, reprezentand 70% din industria berii.
Cele patru companii membre au impreuna peste 4250 de angajati si platesc anual taxe si impozite catre statul roman de peste 167 milioane de Euro.*
Background:
Asociatia „Berarii Romaniei” a fost fondata in Decembrie 2004. Obiectivele majore ale acesteia sunt de a promova un mediu competitional transparent in cadrul industriei de bere, de a asigura un tratament egal si corect in fata institutiilor de reglementare si de a educa consumatorii de bere cu privire la beneficiile si consumul responsabil de bere.
* cifre referitoare la 2005