Romanii si-au stins setea cu multa bere buna
Bucuresti, 12 Septembrie 2006 – Consumul de bere a explodat in perioada verii, crescand cu 23% fata de sezonul cald precedent, anunta Asociatia “Berarii Romaniei”.
Vedeta sezonului a fost berea la halba, care a castigat teren ajungand la 8,5% din volumul de vanzari din lunile iunie, iulie si august, in timp ce anul trecut cota de piata a acesteia a fost de 6,3%. Cifrele demonstreaza ca romanii au petrecut mai mult timp in baruri, pub-uri si restaurante. “Decizia de a cumpara mai multa bere decat de obicei a fost o consecinta a obiceiurilor de consum ale romanilor in perioada vacantelor concentrate in iulie si august. In plus, campionatul mondial de fotbal a dus tot mai multi romani la terase”, sustine d-l Constantin Bratu, manager general al Asociatiei “Berarii Romaniei”.
Pentru intreg anul 2006, Asociatia “Berarii Romaniei” estimeaza o crestere de pana la 16 milioane de hl de bere, adica un consum de 74 l/an/cap de locuitor.
Piata berii a ajuns la aproape 7,8 milioane hl de bere in primele 6 luni ale anului, cu 16% fata de perioada similara a anului 2005. Membrii Asociatiei “Berarii Romaniei” – Brau Union Romania, Interbrew Romania, United Romanian Breweries Bereprod Romania si Ursus Breweries – au inregistrat un volum de 5,6 milioane hl, fata de 4,75 cat au avut in primele 6 luni ale anului trecut, ceea ce inseamna o crestere de 18%.
Este de remarcat ca romanii cunsuma bere cu moderatie si responsabilitate. 70 de litri de bere/an/cap de locuitor s-au inregistrat in 2005 in Romania, in comparatie cu alte state unde consumul depaseste cu mult nivelul tarii noastre – Cehia cu 160 l, Germania cu 118 l, Austria cu 111 l, Luxemburg cu 106 l, Belgia cu 96 l, Spania cu 79 sau Olanda cu 78 l. In medie, romanul bea aproximativ patru pahare de bere la 0,33 ml pe saptamana, ceea ce-l situeaza mult sub media europeana a consumului moderat de bere.
Background:
Asociatia „Berarii Romaniei” a fost fondata in Decembrie 2004. Obiectivele majore ale acesteia sunt de a promova un mediu competitional transparent in cadrul industriei de bere, de a asigura un tratament egal si corect in fata institutiilor de reglementare si de a educa consumatorii de bere cu privire la beneficiile si consumul responsabil de bere.