Sezonul rece, marcat de consumul crescut de bere

Membrii Asociatiei “Berarii Romaniei”, Heineken Romania, Interbrew Romania, United Romanian Breweries Bereprod si Ursus Breweries, anunta un volum al vanzarilor de 2,54 milioane hl in primul trimestru al anului 2007.

Acest volum este cu 37% mai mare decat cel inregistrat in primele trei luni ale anului trecut, cand vanzarile au ajuns la un nivel de 1,85 milioane hl.

„Avand in vedere cresterea constanta, an de an, a vanzarilor in timpul sezonului rece, putem spune ca berea incepe sa fie considerata din ce in ce mai putin un produs sezonier. Tot mai multi romani aleg berea indiferent de conditiile meteorologice pentru ca acest produs este 100% natural si potrivit pentru toate momentele de consum”, a declarat dl. Constantin Bratu, director general al Asociatiei “Berarii Romaniei”.

Este de remarcat ca piata berii s-a dublat in ultimul deceniu. Aceasta a crescut cu peste 16% in 2006, ajungand anul trecut la un nivel record de 17,7 milioane hl, cifra care este de doua ori mai mare decat cea inregistrata acum zece ani. Membrii Asociatiei “Berarii Romaniei” au vandut 12,6 milioane hl in 2006, cu 20,6% mai mult decat anul precedent.

Asadar consumul mediu de bere pe cap de locuitor este de 81 de litri acum, cu 16% mai mult fata de 2005.

Situatia la finele lui 2006 in privinta preferintelor romanilor pentru tipurile de ambalaje arata cresterea continua a PET-ului, care atinge un nivel de 40,4%. „In pofida ascensiunii indiscutabile a PET-ului, ambalajul de sticla ramane preferatul romanilor”, a adaugat directorul general al Asociatiei “Berarii Romaniei”. Acest tip de ambalaj reprezinta 46,2% din totalul vanzarilor. Berea la doza a crescut si ea (8,7%), in tip ce berea la draft isi mentine cota (4,7%).

Background:

Asociatia „Berarii Romaniei” a fost fondata in Decembrie 2004 si reprezinta peste 70% din piata berii din Romania. Contributia membrilor nostri in economia romaneasca este notabila. Ei au investit pana in prezent peste 550 de milioane de euro in Romania, contibuind in 2006 cu peste 200 de milioane de euro la bugetul de stat. In plus, avand un puternic simt al responsabilitatii sociale, au dezvoltat prin Asociatia „Berarii Romaniei” proiecte de amploare la nivel national. Exemplificam cu programul deja binecunoscut in mediul licean „Alcoolul nu te face mare”, care ii are ca sustinatori pe Ministerul Educatiei si Cercetarii si pe Inspectoratul General al Politiei Romane. Impreuna cu Ministerul Sanatatii Publice, Ministerul Transporturilor si Politia Romana, membrii Asociatiei vor dezvolta anul acesta un nou proiect social pentru educarea conducatorilor auto sa nu consume alcool cand intentioneaza sa se inscrie in trafic.

Sari la bara de unelte